Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej zwany jest dalej „wnioskiem”.
Kto może złożyć wniosek?
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Co zawiera wniosek?
Wniosek zawiera:
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
1) wysłać na adres:
Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim
ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki;
2) złożyć osobiście w Kancelarii na parterze Urzędu w godzinach pracy Urzędu;
3) wysłać na adres e-mail: kancelaria@konstantynow.pl;
4) wysłać na adres e-mail: dostepnosc@konstantynow.pl;
5) wysłać za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto ePUAP;
Termin realizacji wniosku
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w tym terminie, Urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Urząd zawiadamia o tym wnioskodawcę proponując dostęp alternatywny.
Skarga na brak dostępności
W przypadku gdy Urząd nie zapewnił wnioskodawcy dostępności w sposób i terminach wskazanych wyżej wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności.