Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Konstantynów Łódzki
Menu góra
Strona startowa Realizowane projekty Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Fundusz Spójności
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Utworzenie ekopracownii EKOLANDIA w Szkole Podstawowej nr 5 w Konstantynowie Łódzkim - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Fundusz Spójności, menu 262, artykuł 881 - BIP - Gmina Konstantynów Łódzki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Fundusz Spójności

Utworzenie ekopracownii EKOLANDIA w Szkole Podstawowej nr 5 w Konstantynowie Łódzkim

Logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi- Ekopracownia

Od nowego roku szkolnego 2015/2016 uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5
w Konstantynowie Łódzkim mają prowadzone lekcje przyrody 
w nowej ekopracowni. Szkolną inwestycję zrealizowano dzięki dotacji 
z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi oraz wkładu własnego gminy KŁ.  Szkoła wspólnie z gminą Konstantynów Łódzki wygrała dofinansowanie w wysokości 39 400 złotych w konkursie z dziedziny edukacja ekologiczna pod nazwą „MOJA WYMARZONA EKOPRACOWNIA - 2015”. Całość inwestycji  wyniosła ponad  60 tysięcy złotych.

Ekopracownia wyposażone została w nowe i funkcjonalne meble szkolne oraz ławki pozwalające na dowolne konfigurowanie ich tak, aby umożliwić uczniom pracę w grupach. Nowością w innowacyjnym wyposażeniu pracowni jest sprzęt multimedialny: tablica interaktywna, projektor oraz  wizualizer - kamera dokumentacyjna z możliwością podłączenia do komputera lub projektora multimedialnego co pozwala na wyświetlenie obrazu na ekranie lub tablicy interaktywnej. Dzięki zastosowaniu wizualizera można przedstawić w powiększeniu na dużym ekranie:  żywe zwierzęta w ruchu,  eksperymenty, mapy, rysunki techniczne, katalogi jak też formy 3D, np. globus, przenieść obraz
 z mikroskopu a przedstawiony obraz będzie można dodatkowo zapisywać
 i wielokrotnie wykorzystać w zajęciach dydaktycznych.

Mimo najnowszej techniki wkraczającej do pracowni biologicznej znalazły się niej także tradycyjne pomoce naukowe: mikroskopy, preparaty mikroskopowe, miarki, globus, Aquanal - podręczny zestaw do analizy wody i wiele innych. Swoje miejsce znalazło również terrarium z patyczakami.

            Pracownia została nie tylko wyposażona w nowy sprzęt, ławki i krzesła i meble szkolne oraz pomoce dydaktyczne, nowe kwiaty ale także przeszła gruntowny remont w tym m.in: wymianę oświetlenia  na energooszczędne, zamurowano niepotrzebne przejście,  wygładzono i pomalowano ściany. Kolorystyka pracowni utrzymana została w naturalnych barwach przyrody: kolor zielony- przyroda ożywiona, kolor niebieski-przyroda nieożywiona. Na jednej ze ścian pojawiła się fototapeta obrazująca Układ Słoneczny, stanowiący  jednocześnie pomoc dydaktyczną. Ponadto założone zostały rolety umożliwiające zaciemnienie klasy dla potrzeb projekcji filmów. 

Pracownia przyrodnicza o wdzięcznej nazwie „EKOLANDIA” dla EKOLAKÓW przeznaczona będzie do prowadzenia zajęć z przyrody w kl. 4-6 w ramach  podstawy programowej oraz zajęć dodatkowych, rozwijających z przyrody i ekologii: koła ekologiczno-przyrodniczego „EKOLAKI”, koła przyrodniczego dla  klas 4-6.  Pracownia, oprócz kształcenia treści przyrodniczych i ekologicznych, będzie wykorzystywana do realizacji planu wychowawczego klasy, szkoły oraz przy realizacji programu wychowania do życia w rodzinie, który  przygotuje uczniów do okresu dojrzewania,  zaakceptowania jego przejawów fizycznych i psychicznych we współpracy z rodziną. W pracowni przeprowadzane również będą zajęcia związane z profilaktyką uzależnień i propagowaniem zdrowego stylu życia. 

 

Stworzenie pracowni wyposażonej w nowoczesne pomoce dydaktyczne umożliwi prowadzenie zajęć w sposób ciekawy dla uczniów, rozbudzających w nich nie tylko zainteresowanie przedmiotami ale zachęcających do podejmowania działań badawczych, do aktywnego poznawania, badania i  rozwijania swoich zainteresowań.

Różnorodne zestawy dydaktyczne do badań oraz nowoczesny sprzęt, umożliwią uczniom samodzielnie wykonywanie wielu doświadczeń i w pełni rozbudzą postawy proekologiczne.      

  

 więcej na www.zainwestujwekologie.pl

 

Wygląd pracowni przed realizacją zadania:

foto 1, foto 2, foto 3

Wygląd pracowni teraz:

foto 4, foto 5, foto 6, foto 7, foto 8

Metryka

sporządzono
2015-10-12 przez Krawczyk Radosław
udostępniono
2016-05-12 00:00 przez Radosław Krawczyk
zmodyfikowano
2016-05-12 12:29 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1472
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.