Referat Organizacyjny
Miejsce: II piętro, pok. 38
Dorota Imbierczyk - kierownik referatu
tel. 42 211 11 73 wew. 145
d.imbierczyk@konstantynow.pl
Miejsce: II piętro, pok. 31 - Sekretariat
Marta Walus - starszy inspektor, inspektor ds. naruszeń
Marta Gruszka - podinspektor
tel. 42 211 12 12
sekretariat@konstantynow.pl
Miejsce: II piętro, pok. 32a - Zespół ds. Informatycznych
Mariusz Kałuska - starszy informatyk, Koordynator Zespołu
Radosław Krawczyk - administrator systemu informatycznego
tel. 42 211 11 73 wew. 159
informatyk@konstantynow.pl
Miejsce: parter, pok. 06 - Kancelaria główna urzędu
Izabella Dudzińska - podinspektor
Iwona Witaszewska - pomoc administracyjna
tel. 42 211 11 73, 42 211 19 03,
fax. 42 233 80 32,
kancelaria@konstantynow.pl
Zadania:
Do zadań referatu organizacyjnego należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów zmian regulaminu organizacyjnego;
2) wykonywanie zadań z zakresu kontroli zarządczej, a w szczególności:
a) dokonywanie wstępnego przeglądu funkcjonowania kontroli zarządczej,
b) monitorowanie zarządzania ryzykiem,
c) przygotowywanie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej,
d) gromadzenie i analiza informacji świadczących o stanie kontroli zarządczej w tym wyników audytów, kontroli zewnętrznych, skarg, wniosków i petycji – w zakresie, w jakim zawierają informację o funkcjonowaniu kontroli zarządczej,
e) przeprowadzanie samooceny kontroli zarządczej;
3) prowadzenie zbioru i centralnego rejestru zarządzeń burmistrza oraz publikowanie zarządzeń w BIP;
4) prowadzenie obsługi organizacyjno-kancelaryjnej burmistrza, zastępcy burmistrza i sekretarza, w tym przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi, wnioski i petycje oraz organizowanie ich kontaktów z burmistrzem, zastępcą lub sekretarzem, bądź kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych;
5) prowadzenie kancelarii ogólnej urzędu w tym:
a) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji wpływającej w systemie obiegu dokumentów UM-DOK,
b) przyjmowanie korespondencji od komórek organizacyjnych, rejestrowanie w książkach nadawczych i wysyłanie,
c) odbieranie i rejestrowanie korespondencji elektronicznej,
f) obsługa jednostek organizacyjnych gminy w zakresie wymiany korespondencji,
g) prenumerata czasopism,
h) zamawianie i rejestrowanie pieczątek oraz pieczęci urzędowych,
i) udzielanie informacji o zakresie działania komórek organizacyjnych Urzędu,
h) udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw w urzędzie,
i) pomoc w zakresie załatwiania spraw przez osoby niepełnosprawne,
j) potwierdzanie zgodności odpisu dokumentu z oryginałem,
k)wydawanie druków wniosków i formularzy, pomoc w ich wypełnianiu,
l) przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie na tablicy ogłoszeń, obwieszczeń i pism sądowych z zakresu prawa cywilnego, karnego i rodzinnego;
6) prowadzenie zbioru i centralnego rejestru skarg, wniosków i petycji;
7) terminowe przekazywanie skarg, wniosków, petycji oraz informacji publicznych do opracowania według właściwości;
8) prowadzenie centralnego zbioru protokołów kontroli zewnętrznych i audytów zewnętrznych;
9) prowadzenie centralnego rejestru wystąpień oraz zbioru spraw dotyczących podejmowania działalności przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;
10) prowadzenie zbioru i centralnego rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, kontrolowanie terminów udzielania odpowiedzi na informację publiczną oraz publikowanie dokumentacji w BIP po zakończonej procedurze udzielenia informacji publicznej;
11) prowadzenie zbioru biblioteki urzędu;
12) aktualizowanie i przekazywanie poszczególnym komórkom organizacyjnym urzędu informacji o podjętych przez burmistrza zarządzeniach, dbanie o zachowanie właściwego porządku prawnego;
13) wykonywanie zadań inspektora ds. naruszeń;
14) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem i utrzymaniem budynku urzędu jego bieżącą konserwacją, remontami i zaopatrzeniem w media, w tym między innymi:
a) zapewnienie przewidzianych przepisami prawa przeglądów budynku, wynikających z prowadzenia książki obiektu budowlanego i innych,
b) prowadzenie remontów, bieżących napraw, konserwacji budynku i znajdujących się w nim urządzeń, zlecanie ich wyspecjalizowanym jednostkom lub usługodawcom z uwzględnieniem przepisów o zamówieniach publicznych,
c) zapewnienie ciągłości usług i prawidłowego działania sieci elektroenergetycznych, ciepłowniczych, wod-kan i łączności telefonicznej,
c) zapewnienie czystości i porządku w pomieszczeniach urzędu, w tym nadzorowanie pracy sprzątaczek,
d) zaopatrzenie w materiały biurowe, meble i środki do utrzymania czystości oraz zlecanie napraw mebli i wyposażenia biurowego,
e) zapewnienie ochrony-monitorowania siedziby urzędu po godzinach pracy;
f) współpraca z koordynatorem dostępności w zakresie dostępności architektonicznej;
15) planowanie i realizowanie w tym prowadzenie rejestru wydatków związanych z utrzymaniem urzędu i obsługą informatyczną oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat;
16) prowadzenie obsługi pracowników urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym zawieranie umów na usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej;
17) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej urzędu oraz prowadzenie spraw związanych z komisją socjalną ZFŚS;
18) obsługa samochodu służbowego urzędu, w tym nadzorowanie pracy kierowcy-konserwatora;
19) wydawanie kart drogowych na pojazdy służbowe;
20) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem gminy;
21) techniczno-organizacyjne prowadzenie spraw związanych z procedurą budżetu obywatelskiego;
22) wykonywanie innych zadań z zakresu działania referatu określonych w ustawach i przepisach szczególnych;
23) do zadań wyodrębnionego w referacie organizacyjnym zespołu ds. informatycznych należy w szczególności:
a) planowanie i potwierdzanie wydatków związanych z obsługą informatyczną,
b) zapewnienie sprawnego funkcjonowania w urzędzie systemu informatycznego pod względem sprzętowym i programowym poprzez:
- stały nadzór nad funkcjonowaniem zainstalowanego sprzętu komputerowego, oprogramowania i utrzymaniem wewnętrznej sieci komputerowej,
- planowanie koniecznych zakupów sprzętu komputerowego, licencji oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych,
- bieżąca konserwacja i naprawa sprzętu komputerowego,
- instalacja oprogramowania i jego aktualizacja,
- zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych (cyberbezpieczeństwa) urzędu,
- wdrażanie nowych technik komputerowych oraz pomoc poszczególnym pracownikom urzędu w prawidłowej eksploatacji sprzętu;
c) wykonywanie zadań administratora systemu informatycznego (ASI), a w szczególności:
- zarządzanie systemem informatycznym,
- konfiguracja systemu,
- archiwizacja oprogramowania i danych,
d) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa informacji określonych w polityce bezpieczeństwa systemu informatycznego,
e) zabezpieczanie systemu i aplikacji;
f) bieżące doszkalanie pracowników urzędu w zakresie obsługi oprogramowania komputerowego;
g) doradztwo informatyczne dla gminnych jednostek organizacyjnych, nie posiadających własnych służb informatycznych;
h) aktualizowanie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania;
i) wykonywanie zadań administratora strony BIP;
j) współpraca z koordynatorem dostępności w zakresie dostępności cyfrowej;
k) serwis techniczny centrali telefonicznej.