Referat Inwestycji i Infrastruktury Technicznej
Referat Inwestycji i Infrastruktury Technicznej
Tomasz Wójcicki - Kierownik referatu, e-mail: t.wojcicki@konstantynow.pl, pok. 10 tel. 42 211 11 73 wew. 149
Joanna Czechowicz - Jędrzejek - Główny specjalista, e-mail: j.czechowicz-jedrzejek@konstantynow.pl, pok. 10
Justyna Paździerska - Inspektor, e-mail: j.pazdzierska@konstantynow.pl, pok. 9
Tomasz Łykowski - Pomoc administracyjna, e-mail: t.lykowski@konstantynow.pl, pok. 9
tel. 42 211-11-73 wew. 105 (pokój 9)
tel. 42 211-11-73 wew. 149 (pokój 10)
Do zadań referatu Inwestycji i Infrastruktury Technicznej należy:
Do zadań referatu inwestycji i infrastruktury technicznej należy w szczególności:
1) przygotowywanie inwestycji pod względem projektowo-technicznym i formalno-prawnym, w tym zlecanie opracowań projektowych i założeń techniczno-ekonomicznych;
2) realizowanie inwestycji gminnych, prowadzenie dokumentacji zadań inwestycyjnych w tym bieżący nadzór oraz rozliczanie zakresu rzeczowego i finansowego inwestycji;
3) realizowanie zadań gminy wynikających z przepisów o drogach publicznych w zakresie zarządzania, utrzymania, inżynierii i ochrony dróg gminnych, w tym bieżąca ocena i koordynacja działań w celu utrzymania właściwego stanu dróg gminnych
4) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii dróg gminnych;
5) współpraca z zarządcami dróg: krajowych, wojewódzkich i powiatowych w zakresie organizacji ruchu tzn. wnioskowanie o zmiany w istniejącej organizacji, uzgadnianie projektów organizacji ruchu, zgłaszanie usterek w tych drogach;
6) wydawanie zezwoleń w odniesieniu do dróg gminnych publicznych na:
a) lokalizację w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
b) zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
c) umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
7) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic dróg publicznych;
8) prowadzenie spraw dotyczących oświetlenia ulic i placów miejskich, w tym:
a) przygotowanie przetargu na konserwację,
b) przygotowanie przetargu na zakup energii;
c) zawieranie umów na konserwację,
d) zawieranie umów na dostawę energii elektrycznej
f) bieżące rozliczanie faktur za dostarczone usługi ww. zakresie,
9) prowadzenie spraw dotyczących publicznego transportu zbiorowego;
10) współdziałanie z samorządami w sprawie międzygminnej komunikacji publicznej;
11) prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury przystankowej, w tym usuwaniem aktów wandalizmu,
12) wydawanie zaświadczeń i zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
13) prowadzenie postępowań z zakresu wydawania, zmiany, wygaszania i cofania licencji na transport drogowy taksówką osobową;
14) prowadzenie zagadnień związanych z wypłatą odszkodowań wypłacanych na rzecz osób fizycznych w ramach franszyzy za szkody poniesione na drogach gminnych;
15) prowadzenie spraw w zakresie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG);
16) prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich;
17) prowadzenie spraw gospodarki obrotem detalicznym napojami alkoholowymi, w tym wydawanie zezwoleń, prowadzenie rejestrów, ustalanie terminów rat wnoszonych opłat, wygaszanie i uchylanie zezwoleń;
18) w zakresie gospodarowania zasobami komunalnymi:
a) nadzór nad administrowaniem i eksploatacją zasobów komunalnych,
b) gospodarowanie lokalami mieszkalnymi, socjalnymi i pomieszczeniami tymczasowymi należącymi do zasobów komunalnych,
c) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających gminie Konstantynów Łódzki, w szczególności rozkładanie na raty i umarzanie zaległości czynszowych,
d) rozpatrywanie wniosków dotyczących przeprowadzenia prac remontowych lub przydziału materiałów do wykonania remontów lokali i budynków stanowiących własność gminy,
e) uczestnictwo w zebraniach wspólnot mieszkaniowych,
19) współpraca w przygotowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej;
20) współpraca z Koordynatorem dostępności w zakresie dostępności architektonicznej;
21) wykonywanie innych zadań z zakresu działania referatu określonych w ustawach i przepisach szczególnych;
22) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic, placów i obiektów fizjograficznych.