Inspektor ds. naruszeń
Inspektor ds. naruszeń
Marta Walus
tel. 884 881 224
adres: naruszenia@konstantynow.pl
Do zadań inspektora ds. naruszeń należy rozpatrywanie zgłoszeń i zapewnienie sprawnego funkcjonowania systemu przeciwdziałania nieprawidłowościom w szczególności poprzez:
1) przyjmowanie zgłoszeń/sygnalizacji,
2) prowadzenie rejestru zgłoszeń/sygnalizacji,
3) zapewnienie rozpatrzenia każdego zgłoszenia, tj. prowadzenie postępowań wyjaśniających, a także w uzasadnionych przypadkach występowanie do Burmistrza z wnioskiem o powołanie komisji, której skład umożliwi kompleksowe wyjaśnienie sprawy,
4) spełnienie obowiązku informacyjnego wobec osoby dokonującej zgłoszenia, w szczególności udzielenie odpowiedzi,
5) zapewnienie poufności osobie dokonującej zgłoszenia,
6) zapewnienie bezstronności podczas prowadzonych postępowań,
7) prowadzenie kampanii informacyjnych wśród pracowników urzędu zmierzających do utrwalenia pozytywnego postrzegania działań w zakresie zgłoszeń/sygnalizacji oraz propagowania postawy obywatelskiej odpowiedzialności,
8) uzgadnianie wniosków o rozwiązanie umowy o pracę z inicjatywy pracodawcy – udzielanie informacji o przysługującej ochronie związanej z działaniami sygnalizacyjnymi,
9) zgłaszanie naruszeń odpowiednim organom państwowym,
10) przedstawianie propozycji środków zaradczych w celu wyeliminowania lub zminimalizowania ryzyka narażenia Urzędu na szkody spowodowane informacją na temat naruszenia,
11) nadzorowanie przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń nieprawidłowości oraz dokonywanie przeglądu i aktualizacji procedury zgodnie z przepisami prawa,
12) przechowywanie, przy zachowaniu zasad poufności wszelkich dowodów, dokumentów i informacji zebranych w toku analizy oraz informacji dotyczących rozpatrzenia zgłoszenia przez okres co najmniej 5 lat od czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego,
13) obsługiwanie kanałów zgłoszeń informacji na temat naruszeń:
a) za pomocą poczty elektronicznej na adres: naruszenia@konstantynow.pl w zaszyfrowanym pliku, do którego szyfr należy przekazać pracownikowi osobiście lub telefonicznie,
b) w formie listowej na adres: Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki z dopiskiem na kopercie: „zgłoszenie nieprawidłowości – do rąk własnych inspektora ds. naruszeń”,
c) telefonicznie inspektorowi ds. naruszeń – numer telefonu 884 881 224,
d) osobiście, poprzez spotkanie z inspektorem ds. naruszeń w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia,
14) dokumentowanie nieprawidłowości w formie karty zgłoszenia, protokołu, nagrania rozmowy w przypadku zgłoszenia osobistego lub telefonicznego.”