Referat Księgowości
Miejsce: I piętro, pok. 24
Anna Borowska- kierownik referatu, Główny Księgowy, Zastępca Skarbnika
Aleksandra Relich - główny specjalista, zastępca głównego księgowego
tel: 42 211 17 42
finanse@konstantynow.pl
Miejsce: I piętro, pok. 23
Marzena Tomczyk - główny specjalista
Marzena Fisiak - inspektor
tel: 42 211 11 73 wew. 103
finanse@konstantynow.pl
Miejsce: I piętro, pok. 21
Aleksandra Śmiałkowska - inspektor
Anita Klimaszewska - inspektor
Joanna Leśniewska - inspektor
tel: 42 211 12 43
finanse@konstantynow.pl
Miejsce: Parter, pok. 05 (kasa)
Katarzyna Grabowska - podinspektor
tel: 42 211 12 43
finanse@konstantynow.pl
Zadania:
Do zadań referatu księgowości należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
a) przestrzeganiu zasad rozliczeń i ochrony wartości pieniężnych oraz zasad gospodarowania środkami pieniężnymi;
b) zapewnieniu terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
2) zapewnienie realizacji zadań wynikających z zasady jawności gospodarki finansowej gminy;
3) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostek oraz ich zmian,
c) następnej kontroli operacji gospodarczych jednostki stanowiących przedmiot księgowań;
4) prowadzenie postępowań w zakresie przenoszenia odpowiedzialności za zaległości podatkowe;
5) sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonywania procesów związanych z gromadzeniem środków publicznych oraz ich dysponowaniem;
6) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania;
7) prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu;
8) prowadzenie centralnego zbioru i rejestru zawartych umów;
9) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
10) rozliczanie inwentaryzacji przeprowadzonej w Urzędzie;
11) dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
12) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, a także współpraca z referatem gospodarki przestrzennej i nieruchomości w zakresie stanu mienia komunalnego;
13) prowadzenie gospodarki kasowej urzędu;
14) prowadzenie ewidencji księgowej podatników;
15) prowadzenie rachunkowości oraz sprawozdawczości z tytułu podatków i opłat lokalnych, niepodatkowych należności budżetu gminy do których ustalania lub określenia uprawnione są organy podatkowe oraz należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i publicznoprawny;
16) prowadzenie ewidencji i postępowań w zakresie windykacji należności podatkowych i niepodatkowych, do których ustalania lub określania uprawnione są organy podatkowe oraz należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny oraz udzielanie ulg i zwolnień w zakresie należności niepodatkowych o ile stanowią one zaległość;
17) prowadzenie ewidencji i kontroli rozliczeń w zakresie opłaty targowej;
18) prowadzenie centralnego rejestru sprzedaży oraz składanie miesięcznych deklaracji i rozliczanie podatku VAT do Urzędu Skarbowego;
19) prowadzenie kasy zapomogowo-pożyczkowej;
20) prowadzenie ewidencji środków pozabudżetowych;
21) prowadzenie pod względem rachunkowym kontroli prawidłowości rozliczeń dotacji udzielanych z budżetu gminy oraz dotacji przekazywanych gminie;
22) gromadzenie i analizowanie okresowych sprawozdań finansowych wraz z rocznymi sprawozdaniami zarządu z działalności spółki z udziałem Gminy Konstantynów Łódzki i ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej spółki w ramach nadzoru właścicielskiego;
23) współdziałanie z referatem organizacyjnym w zakresie ubezpieczenia gminy;
24) prowadzenie dokumentacji dotyczącej wydatków z budżetu miasta w tym wyodrębnionej ewidencji księgowej w zakresie realizowanych przez urząd projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych;
25) przygotowywanie łącznej i skonsolidowanej sprawozdawczości finansowej urzędu, miejskich jednostek organizacyjnych;
26) przygotowywanie procedury wyboru i koordynowanie obsługi bankowej gminy;
27) prowadzenie obsługi finansowo księgowej pracowniczych planów kapitałowych i współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. kadr;
27) wykonywanie innych zadań z zakresu finansów i rachunkowości określonych w ustawach i przepisach szczególnych.