Burmistrz
Robert Jakubowski - Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego
telefon + 48 (42) 211-12-12 ; fax + 48 (42) 233-80-32
e-mail: sekretariat@konstantynow.pl
Przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w każdy wtorek, w godzinach pracy Urzędu,
po wcześniejszym umówieniu kontaktu pod numerem telefonu 42 211 12 12
Burmistrz jest Kierownikiem Urzędu, a jednocześnie:
- organem wykonawczym gminy
- organem w postępowaniu administracyjnym i podatkowym.
Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy między innymi:
1) reprezentowanie gminy na zewnątrz;
2) podejmowanie czynności należących do kompetencji rady w sprawach niecierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego;
3) przedkładanie projektów uchwał radzie oraz przedstawianie sprawozdań z ich wykonania;
4) wydawanie przepisów prawa miejscowego w granicach przewidzianych prawem,
5) ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu gminy;
6) zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne urzędu oraz jego pracowników;
7) realizowanie polityki kadrowej i sprawowanie funkcji pracodawcy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
8) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz realizowanie spraw socjalno-bytowych pracowników;
9) zatwierdzanie rocznych planów pracy, audytów wewnętrznych oraz planów kontroli zewnętrznej, prowadzonej przez burmistrza;
10) podejmowanie działań pokontrolnych;
11) zatwierdzanie odpowiedzi na zalecenia organów kontroli zewnętrznej;
12) zatwierdzanie zawiadomień o sposobie załatwienia skarg i petycji;
13) zawieranie umów i porozumień w granicach unormowania prawnego lub posiadanych upoważnień;
14) podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
15) udzielanie upoważnień pracownikom urzędu do prowadzenia spraw w ramach ustalonego zakresu działania oraz wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
16) wydawanie przepisów związanych z organizacją i funkcjonowaniem urzędu;
17) powoływanie komisji i zespołów zadaniowych oraz opiniodawczo-doradczych;
18) zatwierdzanie kart stanowisk pracy zawierających zakresy obowiązków i odpowiedzialności pracowników urzędu;
19) okresowe – w miarę możliwości zwoływanie narad z kierownikami komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych gminy w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań;
20) realizowanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony, zarządzania kryzysowego, i zapobiegania lub usuwania skutków klęski żywiołowej w tym kierowanie miejskim zespołem zarządzania kryzysowego.
Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
1) zastępcy burmistrza;
2) sekretarza miasta;
3) skarbnika miasta;
4) zespołu radców prawnych;
5) urzędu stanu cywilnego;
6) straży miejskiej;
7) inspektora ochrony danych;
8) pełnomocnika ds. informacji niejawnych;
9) zespołu ds. zamówień publicznych;
10) koordynatora dostępności,
11) stanowiska audytu wewnętrznego,
12) inspektora ds. naruszeń,
13) stanowiska ds. kadr.