Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Konstantynów Łódzki
Menu góra
Strona startowa Urząd Miejski Komórki organizacyjne Urzędu Referat Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości Zakres działania referatu
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zakres działania referatu, bieżące, menu 146 - BIP - Gmina Konstantynów Łódzki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Zakres działania referatu

Zakres działania referatu

Do zadań referatu gospodarki przestrzennej i nieruchomości należy:

1) w zakresie gospodarki przestrzennej:

a) prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzennym miasta w ramach zadań gminy w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym między innymi:

- przygotowywanie materiałów do sporządzenia dokumentów planistycznych,

- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i z uzgadnianiem dokumentów 

planistycznych zgodnie z procedurą przewidzianą w obowiązujących aktach prawnych,

- koordynacja działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych

planów zagospodarowania przestrzennego,

- przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego,

- prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzanie lub zmianę,

- dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego,

b) prowadzenie spraw związanych z art. 34 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu   

przestrzennym celem ustalenia jednorazowej opłaty, tzw. „opłaty planistycznej” z tytułu      

wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu   

zagospodarowania przestrzennego,

c) prowadzenie współpracy z organami województwa w zakresie tworzenia planu   

zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowego planu zagospodarowania miasta,

d) wydawanie wyrysów i wypisów z planów miejscowych oraz ze studium uwarunkowań  i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

e) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i z ustaleniami lokalizacji inwestycji celu publicznego w przypadku braku planu miejscowego oraz wydawanie decyzji w tych sprawach,

f) prowadzenie rejestrów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

g) prowadzenie rejestru decyzji o lokalizacji celu publicznego,

h) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,

i) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta i przygotowywanie wyników tej oceny,

 j)  prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,

k) opiniowanie projektów elewacji, projektów zagospodarowania nieruchomości wraz z ich       

podziałem lub scalaniem w przypadku braku planu miejscowego,

 

2) w zakresie gospodarki nieruchomościami:

a) sporządzanie planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości, gospodarowanie    

 i zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości, w tym:

 - zbywanie, oddawanie w wieczyste użytkowanie, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd komunalnych gruntów zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę, a  

  także ich przekazywanie na cele szczególne;

  - zbywanie i wynajem lokali komunalnych;

  - ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;

 b) organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego,  nieruchomości stanowiących własność gminy,

 c) przekształcanie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,

 d) regulowanie stanu prawnego nieruchomości,

 e) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy,

 f) komunalizacja gruntów,

 g)  prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości lub nabywanych do zasobu i wprowadzanie zmian w ewidencji związanych z ich obrotem (sprzedaż, wieczyste użytkowanie, dzierżawa, zarząd),

 h) tworzenie zasobu gruntów i gospodarowanie nim zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa,

 i) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numerów porządkowych nieruchomości,

 j)  prowadzenie spraw rozgraniczania nieruchomości, podziału nieruchomości oraz scalania i podziału   nieruchomości,

 k) prowadzenie spraw umieszczania reklam na gruntach gminnych,

 l) przygotowywanie i aktualizacja informacji na temat terenów inwestycyjnych,

 ł) zapewnienie prowadzenia targowiska oraz opracowywanie regulaminu targowiska,

 m) wystawianie faktur VAT w zakresie sprzedaży i wydzierżawiania nieruchomości,

 n) przygotowywanie dokumentów umożliwiających znoszenie współwłasności nieruchomości oraz nabywanie mienia na rzecz gminy w drodze dziedziczenia i darowizny,

 o) rozpatrywanie spraw związanych z udzielaniem ulg, zwolnień, rozkładaniem na raty, odraczaniem terminów płatności oraz umarzaniem należności z tytułu spraw prowadzanych przez referat, o ile nie stanowią zaległości,

 p) zlecanie wyceny nieruchomości gruntowych oraz budynków i lokali stanowiących gminny zasób.

 

 

Metryka

sporządzono
2007-11-30 przez Krawczyk Radosław
udostępniono
2016-04-28 00:00 przez Imbierczyk Dorota
zmodyfikowano
2021-02-02 17:28 przez Imbierczyk Dorota
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
2472
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.