Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Konstantynów Łódzki
Menu góra
Strona startowa Obwieszczenia
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Ogłoszenie Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego o naborze wniosków o przyznanie dotacji na wykonanie prac przy zabytku - Obwieszczenia , menu 239, artykuł 4276 - BIP - Gmina Konstantynów Łódzki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Obwieszczenia

Ogłoszenie Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego o naborze wniosków o przyznanie dotacji na wykonanie prac przy zabytku

OGŁOSZENIE
BURMISTRZA KONSTANTYNOWA ŁÓDZKIEGO

o naborze wniosków o przyznanie dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków

UWAGA: Nabór wniosków dotyczy przyznania dotacji w ramach dofinansowania
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

1. Podstawa prawna

  • Uchwała nr LX/509/2023 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 19 stycznia 2023 r. w sprawie określania zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie gminy Konstantynów Łódzki

W związku z ogłoszonym Rządowym Programem Odbudowy Zabytków Gmina może wnioskować o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem przez Gminę dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.  o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840), na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 tejże ustawy.

Nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia maksymalnie 10 zadań, które (po ich wcześniejszej ocenie) zostaną zgłoszone do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

2. Wnioski można składać w terminie do 09 marca 2023 r. do godziny 15.00.

O zachowaniu terminu decyduje data złożenia/wpływu wniosku bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Konstantynowie Łódzkim.
Wnioski o przyznanie dotacji złożone po godzinie granicznej (15:00) w ostatnim dniu naboru tj. 09 marca 2023 r. nie będą rozpatrywane.

3. Beneficjentem dotacji może być osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

4. Zasady składania wniosków

  • wnioski, w terminie określonym w pkt 2 ogłoszenia, należy składać do Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim, ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki
  • do złożenia wniosku służy formularz wraz z oświadczeniem, których wzory stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia.
  • wnioski mogą być złożone w jednej z trzech kategorii kosztów inwestycji:
    • do 150 000 złotych,
    • do 500 000 złotych,
    • do 3 500 000 złotych.
  • wypełniony formularz zgłoszenia wraz z oświadczeniem składa się:
    • listownie na adres: Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim, ul. Zgierska 2,
      95-050 Konstantynów Łódzki,,Wniosek o przyznanie dotacji na wykonanie prac przy zabytku”,
    • osobiście w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim,
      Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki,
    • za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.
  • wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.
  • wniosek musi być podpisany przez osobę/osoby, która/e zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.
  • do wniosku należy dołączyć niżej wymienione dokumenty, aktualne na dzień złożenia wniosku:
    • dokument potwierdzający wpis obiektu do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków;
    • dokument potwierdzający tytuł wnioskodawcy do zabytku (np. wypis z rejestru gruntów i budynków lub aktualny odpis księgi wieczystej, a w odniesieniu do wnioskodawców nie będących właścicielami lub użytkownikami wieczystymi zabytku – dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania zabytkiem);
    • pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy do składania oświadczeń woli i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych;
    • zgoda współwłaścicieli, jeżeli zabytek jest przedmiotem współwłasności;
    • obowiązujący dokument właściwego organu ochrony zabytków na przeprowadzenie prac lub robót budowlanych, na które ma być udzielona dotacja lub pisemna informacja, że nie jest ono wymagane przepisami prawa;
    • projekt i obowiązujące pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót, jeśli prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia lub zgłoszenia, albo pisemna informacja, że nie są one wymagane przepisami prawa;
    • kosztorys inwestorski wraz z informacją uwzględniającą stawkę i kwotę podatku VAT;
    • program prac konserwatorskich (jeśli wymagany jest przepisami prawa) lub specyfikację planowanych prac lub robót budowlanych, na które ma być udzielona dotacja;
    • dokumentację fotograficzną zabytku;
    • oświadczenie wnioskodawcy, że w przypadku zabytku objętego wnioskiem nie toczy się postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru zabytków lub gminnej ewidencji.
    • podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
      1. wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się
        o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie - dotyczy wyłącznie wnioskodawców prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania lub prowadzących działalność w sektorze rolnym lub w sektorze rybołówstwa;
      2. informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z 2013 r. poz. 276 oraz z 2014 r. poz. 1543) - dotyczy wyłącznie wnioskodawców prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania;
      3. informacje przedstawione przez wnioskodawców ubiegających się o pomoc
        de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810) - dotyczy wyłącznie wnioskodawców prowadzących działalność w sektorze rolnym lub w sektorze rybołówstwa.

5. Zasady wyboru wniosków

  • Złożone wnioski o udzielenie dotacji podlegają ocenie pod względem formalnym i merytorycznym na zasadach określonych w Zarządzeniu nr 34/2023 Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego z dnia 07 lutego 2023 r.
  • Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

6. Warunki podpisania umowy o dotację

  • Udzielenie dotacji nastąpi w oparciu o Uchwałę nr LX/509/2023 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 19 stycznia 2023 r. oraz przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634, ze zm.).
  • Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania będzie regulowała umowa zawarta pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą Konstantynów Łódzki.
  • Warunkiem podpisania umowy o udzielenie dotacji będzie uzyskanie przez Gminę promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz podjęcie przez Radę Miejską w Konstantynowie Łódzkim uchwały o przyznaniu dotacji.

7. Warunki realizacji zadania

  • Zadanie powinno być zrealizowane zgodnie z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie Uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz Ogłoszenia nr 1/2022 o naborze wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Szczegółowe zasady naboru oraz realizacji i finansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków znajdują się pod adresem: https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow/

  • Wnioskodawca zobowiązany jest do poniesienia wkładu własnego w ramach zadania, który wynosi min. 2% całkowitych wydatków objętych promesą wstępną oraz wszelkich innych wydatków niezbędnych do prawidłowej realizacji zadania zgodnie z wymogami programu.

Jako wartość zadania inwestycyjnego przyjmuje się całkowitą łączną wartość wynagrodzenia wykonawcy za wykonanie zadania inwestycyjnego, w tym wartość ceny dostaw określonych w umowie lub umowach mających na celu realizację zadania inwestycyjnego albo wartość dotacji.

8. Rozstrzygnięcie naboru wniosków

Informacja o wnioskach zgłoszonych do dofinansowania zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Konstantynów Łódzki.

9. Postanowienia końcowe

Dodatkowych informacji na temat naboru udziela:

Monika Jurek – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim, tel. 42 211 11 73 wew. 131, email: mjurek@konstantynow.pl

Justyna Siciarz – Główny Specjalista w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim, tel. 42 211 11 73 wew. 126, email: jsiciarz@konstantynow.pl        

Konstantynów Łódzki, dnia 07.02.2023 r.

BURMISTRZ
KONSTANTYNOWA ŁÓDZKIEGO

/-/ Robert Jakubowski

 

DOKUMENTY DO POBRANIA:

WNIOSEK o udzielenie dotacji PDF

OŚWIADCZENIE do wniosku o udzielenie dotacji PDF

Metryka

sporządzono
2023-02-07 przez Siciarz Justyna
udostępniono
2023-02-07 16:19 przez Siciarz Justyna
zmodyfikowano
2023-02-07 16:48 przez Siciarz Justyna
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
147
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.